1.Proje, Fatmagül Kılıçoğlu öğretmenin hazırladığı “Atıklarımı Biriktiriyorum Ürünlerimi Oluşturuyorum” adlı HOPO projesi.
Bu projede öğrencilerin herkesin kolay bir şekilde uygulayabileceği farklı fikirleri kendi el becerileri ile oluşturarak hem ders içi ürünler hem de günlük yaşamda kullanabilecekleri ürünler oluşturmaları amaçlanmıştır. Çocuklarda küçük yaşlarda geri dönüşüm bilinci oluşturulduğunda hayatlarının her aşamasında geri dönüşüm ile ilgili tutumları ve davranışları olumlu yönde etkilenmektedir. Geri dönüşüm bilincine sahip olan bireyler evlerinde, okullarında, iş yerlerinde geri dönüşümü uygulayıp diğer bireylerin de geri dönüşümü uygulamasına katkıda bulunan bireyler haline geleceklerdir. Bu nedenle çocuklarda geri dönüşüm bilincinin oluşturulması için ortaokul seviyesindeki öğrencilerin uygulamalı olarak geri dönüşüm sürecinin uygulayıcıları olmaları gelecekte de bu davranışlarını sürdürebilmeleri açısından önemli bir yaş grubudur. Projemizin amacı kullanılan ve artık atık olan malzemeleri çocukların el emeği ile yeniden kullanılabilecek ürünlere dönüştürmek ve gerçekleştirilecek bu çalışmalarla birlikte küçük yaşlardaki bireylere geri dönüşüm bilincini kazandırmaktır.
2.Proje, Aynur Yücesan öğretmenin hazırladığı “Danstep” adlı HOPO projesi.
Bu çalışmanın amacı çocukların pandemi kaynaklı yalnızlaşma ,asosyalleşme ve hareketsizliklerini (durgun yaşamlarını) biraz da eğlenerek azaltmaktır. Bir şeyler başardığını gören çocukların kendine güvenleri artar. Kendine güvenen çocuklar ise derse daha rahat katılır ve arkadaşları ile ilişkilerinde de düzelmeler olur. Bu proje sayesinde zamanla çocukların sosyalleşme ve hareket kabiliyetlerinde ciddi düzelmeler gözlenmiştir. Hatta bazı öğrencilerin okulu daha çok sevdiği , derse katılımlarının arttığı ve ödev yapma konusunda daha istekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
3.Proje, Nurpay Sağlam öğretmenin hazırladığı “Öğren Eğlen” adlı HOPO projesi.
Projenin amacı Dünyada kullanımı kontrolsüzce artan ve pandeminin bu artışa hız kazandırması sonucu çocuklarımızda oluşan ekran bağımlılığına karşı alternatif etkinlikler tasarlayarak çocukları ekranlardan uzaklaştırmaktır. Bu hedefle hazırlanan Öğren-Eğlen adlı Hopo Projemiz öğrenciler , aileleri ve öğretmenlerine katkı sunan bir çalışma olmuştur. Tasarlanan etkinlikler ( etamin , örgü , makrome , dikiş , biblo yapımı…vb) ve zeka oyunları (satranç , go, küre, equilibrio , Q-bitz ,mangala …vb ) okullarda öğrencilere öğretilip uygulattırıldıktan sonra evlerine de gönderilmiş aileleriyle kaliteli zaman geçirmeleri sağlanmıştır. Böylece çocuklarımız aile üyeleri ile beraber kaliteli zaman geçirmişlerdir. Evde ekran başında geçirilen zamana karşı alternatif etkinlikler tasarlanarak çocukların ekranlardan uzaklaşması sağlanmıştır. Pandemi öncesi var olan sosyal aktivite alışkanlıklarını geri kazanarak sosyalleşme oranı artmıştır.